.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
واقعه غدیر سبب نظام‌سازی اسلام شد

مسئول امور ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه نیاید غدیر نوعی تفسیر شود که جدایی بین مسلمانان را ایجاد کند، گفت: واقعه غدیر سبب نظام‌سازی اسلام شد.

    به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، حجت‌الاسلام احمد مروی ظهر امروز در همایش ویژه دهه غدیر که با عنوان استمرار نشست تخصصی هم اندیشی جهانی شدن دهه غدیر که در سالن آمفی تئاتر هلال احمر مرکز مازندران برگزار شد، ضمن تبریک ایام دهه امامت و ولایت بر شناساندن غدیر در جامعه جهانی تاکید کرد.

وی به تشریح اهمیت عید غدیر پرداخت و افزود: خداوند در کلام وحی غدیر را بر پیامبر مورد تاکید قرار داد.

مروی با اشاره به اینکه واقعه غدیر تکمیل کننده اسلام است، تصریح کرد: اگر بنا به اهمیت موضوع، پیامبر به درستی به واقعه غدیر توجه نمی‌کرد رسالت اسلام و قرآن تعطیل می‌شد.

مسئول امور ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری واقعه غدیر را موجب ناکامی دشمنان اسلام دانست و گفت: واقعه غدیر موضوع نظام‌سازی اسلام از سوی پیامبر بود.

وی با اشاره به اینکه کفار در صدد بر کناری دین اسلام بعد از رحلت پیامبر بودند، افزود: دشمنان دین فکر می‌کردند بعد از رحلت پیامبر پرونده اسلام جمع می‌شود.

مروی غدیر را خط بطلانی بر توهمات دشمنان دین اسلام دانست و ادامه داد: رسالت پیامبر در واقعه غدیر خم نعمت را تمام و اسلام را تکمیل کرد.

نماینده دفتر مقام معظم رهبری در امور حوزوی با تاکید بر مطالعه خطبه غدیر، خاطرنشان کرد:  خطبه غدیر در جمع تشییع مغفول واقع شد.

وی افزود: خادمان دین اسلام به ویژه ستاد دهه غدیر باید راجع به علمی برخورد کردن خطبه غدیر چاره اندیشی کنند.

مروی اهمیت غدیر را برجسته دانست و یادآور شد: خطبه غدیر موضوع پایان‌نامه دانشجویان قرار گیرد.

وی پیام غدیر را اتحاد و انسجام در جامعه اسلامی دانست و متذکر شد: مبادا غدیر به نوعی تفسیر شود که جدایی بین مسلمانان را ایجاد کند.

مسئول امور ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه اسلام بیش از هر چیز به وحدت نیازمند است، خاطرنشان کرد: از شیعه به صورت منطقی باید دفاع شود.

وی حمایت و دفاع از غدیر را در چارچوب اخلاق اسلامی دانست و افزود: غدیر سبب شکاف بین مسلمانان نیست.

مروی مسئله اختلاف بین شیعه و سنی را دستور کاری بر روی میز دشمنان اسلام دانست و ادامه داد: جریان تکفیری بلایی است که از سوی دشمن در بین مسلمانان ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه شیعه کشی در بین کشورهای مسلمان کار دشمنان اسلام است، اظهار داشت: دشمنان از بین مسلمانان افراد ناآگاهی را انتخاب کرد تا هم کیشان خود را برای رسیدن به بهشت بکشند.

مروی اهداف دشمن را ناکارآمد عنوان کرد و افزود: دشمن با حربه، خط بازی، جناح‌بندی و اختلاف بین مسلمانان بر عقاید مردم مسلط شدند.

وی ادامه داد: آنچه بیش از 30 سال انقلاب اسلامی را از تمام ناملایمات به سلامت رساند، اتحاد در زیر سایه ولایت فقیه است.

مروی خاطرنشان کرد: بیشترین هجمه دشمن روی ولایت فقیه است.

این مسئول اهداف و حرکت‌های دشمن را آتش زیر خاکستر دانست و اذعان داشت: اگر کشورهای منطقه مانند جمهوری اسلامی دارای رهبری و ولایت فقیه بودند حکومت‌شان مصادره نمی‌شد. /ف


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.289 seconds.